Την καταθλιπτική εικόνα της Αθήνα, λίγες μόνο ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα παρουσιάζει το περιοδικό Economist σε νέο δημοσίευμα του για την κρίση στην Ελλάδα.
Όπως αναφέρει ο Economist, η οικονομική κρίση έχει «διαλύσει» τον ενθουσιασμό των Ελλήνων καταναλωτών και η Αθήνα δεν θυμίζει σε τίποτα τις λαμπερές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που έχουν μπει εδώ και καιρό σε εορταστικούς ρυθμούς.
Η κατανάλωση έχει πέσει κατά πέντε μονάδες από το 2008 και η μιζέρια που καλύπτει το ερημωμένο κέντρο της πόλης έρχεται σε συνδυασμό με τις καθημερινές διαδηλώσεις που συχνά μπλοκάρουν την κυκλοφορία τους δρόμους και «νεκρώνουν» τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
«Οι καταστηματάρχες δεν περιμένουν τίποτα τα Χριστούγεννα. Η ταχύτερη αναπτυσσομένη αλυσίδα στην Ελλάδα είναι το… ενοικιάζεται» λέει ένας ανθοπώλης στο Κολωνάκι στον δημοσιογράφου του περιοδικού.
Όμως, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, η κατήφεια δεν είναι κατανεμημένη ομοιόμορφα.
Τα μεγάλα εμπορικά κέντρα τα πάνε πολύ καλύτερα από ότι τα μικρά καταστήματα. Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις στα αντρικά ρούχα έχουν καταρρεύσει, οι γυναικείες βρίσκονται σε λίγο καλύτερο δρόμο, ενώ μεγαλύτερες πωλήσεις παρατηρούνται στα παιδικά είδη ρουχισμού.
Μάλιστα, γίνεται λόγος για την τάση των Ελλήνων καταναλωτών να στρέφονται όλο και περισσότερο στα ελληνικά προϊόντα, κάτι που κάνει τα σούπερ μάρκετ να αναθεωρήσουν τα δεδομένα τους, προκειμένου να επιβιώσουν.
Πάντως, όπως τονίζεται, οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων είναι πιθανό να είναι μόνιμες.
«Ο τομέας του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα είναι από τους πιο κατακερματισμένους στην Ευρώπη. Τα σουπερμάρκετ έχουν τζίρο 48% από τις πωλήσεις τροφίμων, το χαμηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη» γράφει ο Economist.
ΠΗΓΗ:http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=243109
Όπως αναφέρει ο Economist, η οικονομική κρίση έχει «διαλύσει» τον ενθουσιασμό των Ελλήνων καταναλωτών και η Αθήνα δεν θυμίζει σε τίποτα τις λαμπερές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που έχουν μπει εδώ και καιρό σε εορταστικούς ρυθμούς.
Η κατανάλωση έχει πέσει κατά πέντε μονάδες από το 2008 και η μιζέρια που καλύπτει το ερημωμένο κέντρο της πόλης έρχεται σε συνδυασμό με τις καθημερινές διαδηλώσεις που συχνά μπλοκάρουν την κυκλοφορία τους δρόμους και «νεκρώνουν» τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
«Οι καταστηματάρχες δεν περιμένουν τίποτα τα Χριστούγεννα. Η ταχύτερη αναπτυσσομένη αλυσίδα στην Ελλάδα είναι το… ενοικιάζεται» λέει ένας ανθοπώλης στο Κολωνάκι στον δημοσιογράφου του περιοδικού.
Όμως, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, η κατήφεια δεν είναι κατανεμημένη ομοιόμορφα.
Τα μεγάλα εμπορικά κέντρα τα πάνε πολύ καλύτερα από ότι τα μικρά καταστήματα. Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις στα αντρικά ρούχα έχουν καταρρεύσει, οι γυναικείες βρίσκονται σε λίγο καλύτερο δρόμο, ενώ μεγαλύτερες πωλήσεις παρατηρούνται στα παιδικά είδη ρουχισμού.
Μάλιστα, γίνεται λόγος για την τάση των Ελλήνων καταναλωτών να στρέφονται όλο και περισσότερο στα ελληνικά προϊόντα, κάτι που κάνει τα σούπερ μάρκετ να αναθεωρήσουν τα δεδομένα τους, προκειμένου να επιβιώσουν.
Πάντως, όπως τονίζεται, οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων είναι πιθανό να είναι μόνιμες.
«Ο τομέας του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα είναι από τους πιο κατακερματισμένους στην Ευρώπη. Τα σουπερμάρκετ έχουν τζίρο 48% από τις πωλήσεις τροφίμων, το χαμηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη» γράφει ο Economist.
ΠΗΓΗ:http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=243109
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου